بازی‌های Bioshock و کمپانی Rockstar، الهام بخش سریال جدید HBO هستند

بازی‌های Bioshock و کمپانی Rockstar، الهام بخش سریال جدید HBO هستند

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 7 ماه و 10 روز پیش

بر کسی پوشیده نیست که جاناتان نولان و لیزا جی نولان، تهیه کنندگان اجرایی سریال Westworld، برای ساخت این شو تلویزیونی، از بازی‌های ویدیویی الهام گرفته‌اند. این زوج، در پنل این سریال در نمایشگاه کامیک کان نیویورک، به این مسئله اقرار کردند.

سریال Westworld، درباره یک پارک تفریحی با تم وسترن است که در آن، «میزبانان» ربات‌هایی انسان نما هستند و مهمانان این پارک نیز انسان‌هایی هستند که می‌توانند با این ربات‌ها تعامل داشته باشند. این موضوع، شباهت زیادی به داستان یک بازی ویدیویی دارد. میزبانان همان NPCهای درون سریال‌ها هستند و مهمانان را وارد ماجراهای گوناگونی می‌کنند. این ماجرا می‌تواند یک جستجوی گنج ساده یا یک قتل باشد. مهمانان هیچ محدودیتی در این پارک تفریحی ندارند.


اد هریس در نمایی از سریال Westworld


یکی از منابع الهام جاناتان نولان برای ساخت فضای این سریال، بازی‌های اوپن ورلد کمپانی Rockstar Games، از جمله GTA و Red Dead Redemption بوده‌اند که نولان آن‌ها را بازی کرده تا با دنیای آن‌ها آشنا شود.

نولان در نمایشگاه کامیک کان گفت: «همسر من، خسته‌کننده‌ترین فردی است که تا کنون GTA را بازی کرده است.»

لیزا جی نولان در ادامه گفت: «من دوست دارم توقف کنم و از دنیای زیبای خلق شده درون بازی لذت ببرم.» لذت بردن از دنیای یک بازی اوپن ورلد مانند یک پارک تفریحی، موضوعی است که در اپیزود دوم سریال Westworld مطرح شده است. در اپیزود Chestnut، با دو مهمان جدید، لوگان و ویلیام آشنا می‌شویم.



بن بارنز به نقش لوگان در نمایی از سریال Westworld


بن بارنز، بازیگر نقش لوگان اظهار کرده است که کاراکتر لوگان، مانند فردی است که در GTA به دنبال انجام دادن مأموریت‌هاست. اما دوست او، ویلیام، با این پارک تفریحی، مانند یک فانتزی رفتار می‌کند. در واقع او همان گیمری است که در GTA، پشت چراغ قرمز توقف می‌کند.


جاناتان نولان، از این که گیمرها با استفاده از بازی‌های ویدیویی، فانتزی‌های خشن خود را که با شخصیت‌های عادی آن‌ها در تناقض هستند، کاوش می‌کنند، شگفت زده است. ما شاهد اوج منطقی این رفتار، در کاراکتر مرد سیاه پوش با بازی اد هریس هستیم. نولان مدعی است که این کاراکتر، مانند فردی است که در یک بازی ویدیویی، به دنبال خشونت است:

شیوه‌ای که ما در این بازی‌های پی می‌گیریم، با شصخیت‌های واقعی ما سازگار نیست. این جنبه سیاه و سفید کاراکتر اد هریس، چیزی است که ما به دنبال بررسی آن هستیم.

جاناتان نولان در ادامه از بازی Bioshock نام آورد و گفت که این سری، از هنری‌ترین و عمیق‌ترین عناوین دنیای سرگرمی است که در ده سال گذشته دیده است.

او بالاخص از مصاحبه کن لوین، کارگردان بازی یاد کرد که گفته بود برای تمام NPCها، دیالوگ‌ها و مکالماتی نوشته شده که اگر گیمر توجه نکند، هیچوقت آن‌ها را نمی‌شنود.



نولان این موضوع را تراژیک عنوان کرده است. ربات‌های دنیای Westworld نیز موجودیتی مشابه دارند. در هر لحظه ممکن است که یک میزبان، آن‌ها را بکشد و مدیران پارک آن‌ها را جمع‌آوری کرده، حافظه آن‌ها را پاک کرده و دوباره روز بعد به کار گیرند. اما همانگونه که در دو اپیزود اول شاهد هستیم، این اتفاقات، عواقبی نیز در پی دارند.

سریال Westworld، هر یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) از شبکه HBO پخش می‌شود.

برچسب ها: بازی Bioshock, بازی GTA
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.